torsdag 29 mars 2007

Kyrkan som utmanar

Det finns många intressanta kyrkor i Palma. Man kan häpna över rymden i den stora katedralen, över Miquel Barcelos nya konstverk, över det största rosettfönstret i katedralen som är 15 kvadratmeter större än bottenytan på vårt hus i Värmland. Det finns en rad andra kyrkor som är spännande, en del ur arkitektonisk synpunkt, andra ur mer verksamhetsmässigt perspektiv.

Men kyrkan på bilden utmanar mig på ett särskilt vis. Kyrkan mitt i byn och kyrkan upp och ner. Jag ser den ofta när jag promenerar från vår lägenhet och in mot gamla stan.

Varför den utmanar mig är jag inte klar över än. Jag har mina aningar. En sak kan jag lova. Den här bilden kommer ni att få se fler gånger på den här bloggen. Den kommer att engagera mig och jag kommer att fundera mer över vad den vill säga mig. Väcker den något hos dig så kom gärna med dina kommentarer.

Inga kommentarer: