lördag 24 mars 2007

Premiär

Då har man blivit bloggare. Här kommer den första dagboksanteckningen. Jag sitter i lägenheten i Palma och konstaterar att våren är på väg efter några dagar av mallorqinsk vinter med blåst och 12-13 graders värme. Nu skiner i alla fall solen en del, det är växlande molnighet och jag ska gå ut på café.

Jag lovar att utveckla sidan efter hand och ta er med på små utflykter på den här ön som har så mycket spännande att erbjuda.

Två länkar har jag tagit in så här långt. Det är Svenska Kyrkan på mallorca, min arbetsplats, och det är Mallorcanytt. På Mallorcanytt kan ni följa vad som händer på ön ur ett svenskt perspektiv. Det är min vän Thomas Åkerblom som har den sidan plus att han ger ut en tidning som heter Vi skandinaver.

Den här lördagen sitter jag vid datorn och grejar lite med bloggen. Ingegerd är ute med Sweorna på apelsinplockning.

Inga kommentarer: