torsdag 21 juni 2007

De kallades hemorojder

Jag kom hem till Sverige och åt min första snabblunch på svensk jord. Burger King naturligtvis. Vilken service. Min favoritburgarkock sprang som en skållad råtta och hann betjäna hur mycket folk som helst. När jag fått min mat gick jag och satte mig. Då fick jag se varför betjäningen gick på turbofart. Vi ett bord med bra utsikt mot disken satt en Burger Kingklädd kvinna med formulär och stoppur. Det var helt enkelt en tidsstudietjänsteman.

Första gången jag hörde talas om sådana var på Storfors rörverk på 60-talet. De gamla rörverksarbetarna döpte dem snabbt till hemorojder. Nånting som hängde där bak och irriterade.

2 kommentarer:

kantorn sa...

Välkommen till svea rike :-)

Byfånen sa...

Utanför Burger King fick jag en kram av en kantor från Mallorca. Det var kul att mötas efter att inte ha setts på några år.
Men varför sa du att du inte skriver nåt? Det gör du ju nästan varje dag.
Det ser jag ju här.