fredag 31 augusti 2007

En något mindre Sven

Föresatserna var goda. Full fart på jobbet. Nya saker att ta itu med. Här skulle planeras. Här skulle genomföras. Här skulle ses nya saker. Så gick allt över styr.

En tonfiskbocadillo i 35-gradig värme. Dagen därpå var jag, för att använda ett värmländskt uttryck, ganska "ämlig". Det var synd om mig. Riktigt synd.

Så här efter en vecka när jag i stort sett levt på näringslösning, ett och annat hårdkokt ägg plus några vita brödskivor, kommer dock belöningen:

- Sven, så smal och fin du blivit!!

Jo, man riktigt kråmar sig och drar sig till minnes en gammal bantningsmetod som hette "fit for life". Nu har jag uppfunnit en ny. "Shit for life".

1 kommentar:

K sa...

Skönt att du är på bättringsvägar. Själv har jag fått höstens första förkylning trist när det äntligen blev en dag med sol../K