lördag 17 maj 2008

Charlotte i baren konstdebuterade

Här är en av de första svenskor jag och Ingegerd mötte en het augustidag första veckan vi bodde på ön. Vi var törstiga och satte oss ner i närmaste gathörn där det fanns en bar. Jag beställde på dassig nybörjarspanska och såg att kvinnan som tog min order log lite snett. - Du är ingen spanjorska, sa jag. Nähä, och du är banne mig ingen spanjor heller , sa Charlotte. Så klarade vi ut att vi var värmlänningar och att Charlotte kom från Grums. Hon äger sedan drygt tre år tillbaka en bar, La Bateria, på Avenida Argentina. Ett populärt vattenhål för svenskar och också för båtfolk.

Nui har Charlotte överraskat riktigt. Häromkvällen var det vernissage på hennes första konstutställning. Utställningslokal var naturligtvis hennes egen bar. Hon har med hjälp av en god vän tillika internationellt erkänd konstnär, börjat måla. Det är en god mentor hon haft eftersom slutresultatet är förbluffande bra för en som börjat måla så nyss.

Kul Charlotte, och lycka till..

Inga kommentarer: