fredag 2 maj 2008

SKUT-konferens på Mallorca

Nu har jag använt det förbjudna ordet igen. SKUT. Det heter ju utlandskyrkan. Men nu var det gjort. Ett 25-tal härliga människor från hela landet, människor som på olika sätt är engagerade i utlandskyrkan och några från kyrkokansliet gästade oss några dagar. För oss var det inspirerande att möta dessa entusiaster och kunna visa lite av vår verksamhet för dem. Mesta tiden satt de med pannorna i djupa veck över seminarier och grupparbeten. Men bilden ovan är från en utflykt vi gjorde. Vår mästarguide Lillemor Huggh berättar om Chopin uppe i Valldemossa.
Mats Hemmingsson, prästkandidat från Karlstad stift. När vi växlat några ord så fick jag klart för mig att Mats var fem år gammal och fanns med farfar Jonas i Övre Ulleruds kyrka i mitten på 70-talet när jag fanns där. Nu möttes vi på Mallorca.
Lena Olsson från stiftskansliet i Karlstad. En av våra nya vänner. Ingegerd och Lena smidde planer inför vårt flytt tillbaka till Sverige.
Vi träffade några gamla vänner och fick också nya. Åsa Ström från Norrköping har semestervikarierat på Mallorca och jag mötte henne också i Phuket.

Inga kommentarer: